update - Let it rain over me

Nu var det ett tag jag gjorde det första inlägget, som handlade om mig. Nu kommer det andra och det handlar om ;

Inlägg 2 – Min(a) bästavän(er)

Eftersom jag har två bästa vänner, dom som står mig ALLRA närmast så tänker jag tillägna detta inlägget till dom.

1. Donja;
Vi har kännt varandra sen blåklockan(6 års verksamheten) vi lekte mycket på den tiden, sen började vi skolan och vi gled ifrån varandra pga. olika klasser. Sen bytte hon skola i 2:an den lilla förädaren, men kom tillbaka till 3:an då hon inte trivdes på skolan hon flyttat till. Och sen dess har vi suttit ihop som två plåster. Vi har nog aldrig haft riktiga bråk, jo under en period i 6:an tror jag det var då bråkade vi konstant om ALLT ! Och jag kan erkänna de var jag som startade bråken under den perioden i de flesta av fallen. Det kunde vara en små grej som att hon råkat flytta på min penna under en lektion och då small det direkt och vi var igång och bråka igen. Vilket jag idag tittar snett på, omoget.
Sen dess har vi inte bråkat en enda gång, visst små tjafs har ju alla men de löser sig snabbt typ efter 3 minuter. Och när vi tjafsar går båda in för nerpsykning av den andra och det slutar med att vi as garvar. Så bråka ? Nä... det gör vi inte längre vilket är skönt.
Det som är bra med Donja, är allt. Men hon ställer alltid upp när man behöver henne, och henne är den jag kan prata om ALLT exakt ALLT med, har nog aldrig skämts när jag berättat något för henne och känner inte heller att jag behöver hålla något hemligt för henne. För varför kalla henne min bästavän om man tänker ha hemligheter?
Alla underbara stunder tillsammans med Donja går inte att beskriva, då vi suttit och skrattat så vi nästan kissat ner oss, eller alla gånger vi glassat runt på stan, eller sladdat runt i stensjön och bara chillat på livet. Det är också en underbar grej , vi behöver inte ha nått att göra vi kan sitta på en brygga i stensjön och bara snacka det är lixom aldrig tråkigt. Med vissa måste man alltid ha något att göra men det böhver inte vi när vi hänger, vi och det finns alltid något att prata om.  Eller dom stunden vi suttit på din säng och lipat över allt möjligt, gråter den ena så tröstar den andra och tvärt om, eller när båda stor tjuter då sitter vi där och gråter sen tröst dricker vi tea och då känns allt genast bättre haha. Jag är så sjukt glad att jag har dig som syster gumman, du betyder nått extremt, kan inte beskriva i ord.
JAG ÄLSKAR DIG !



2. Jasmina;
Vi har kännt varandra i 9 år, det hela började med att jag och en annan kompis satt på lekplatsen helt plötsligt som från ingenstans kommer det en tjej med brunt halvlångt hår, men dom klassiska adidas byxorna och en grå/röd flecee tröja och frågade om hon fick leka med oss. Jessica som den andra tjejen heter frågade mig om det var okej, jag sa de spelar ingen roll bestäm du. Då säger den nya tjejen; Eller jag måste gå nu , jessica vi ses i skolan och sen såg jag inte henne mer, de tog ett tag sen en dag så va jag ute och lekte och då va hon där igen och vi lekte hela dagen sen dess har vi varit som systrar.
Vi har bråkat ganska mycket genom dessa 9 åren, vi kunde bråka om minsta lilla och vara sura jätte länge. Det händer fortfarande att vi blir sura för minsta lilla, kan bero på att vi är ganska starka i psyket båda två, ingen vill ge sig. Och när den ena blir sur blir den andra ledsen och så blir allt ett jävla virrvarr. Vi har alltid varit sånna att när vi träffas så är det bara vi , jag minns inte ens när vi var tre senast, jo tror nog att dom enda gångerna vi är tre och det funkar någorlunda är när vi hänger med Alexandra, det brukar gå bra. Att aldrig vara mer än två är både possitivt och neggativt.
Vi kan prata om allt och det är aldrig så att den andra idiotförklarar den första som de ibland är i en kompisrelation med två personer som häng ihop så länge, vi kan verkligen prata om allt, och när vi ska träffas finns det ALLTID något att prata om, de blir aldrig tyst och blir det de så kommer vi på något att prata om ändå, vi behöver inte heller ha nått prickat att göra, vi tar stunden som den är. Tar en promenad, Busar med Xavi eller bara sitter på en bänk och tjötar. Och alla minnen HAHAHA många av dom är så sjuka att dom inte kan tas upp här. Men alla är bra minnen sånna jag kommer bära med mig hela livet.
Det är också sjukt skönt att vi kan prata om allt mellan himmel och jord utan problem, precis som två systrar.
Jag är sjukt glad över att jag har dig vid min sida hjärtat !
JAG ÄLSKAR DIG !

Jag älskar er
I love you
Te quiero
Ich liebe dich
Jeg elsker dig
Ti amo
من شما را دوست دارم
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentarer

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0