update- Fernando Torres till Chelsea !

                

31/1 2011 kl. 23:59 Fernando Torres sätter sin namnteckning på kontraktet med ChelseaFC. Killen lämnar dom röda och för att bli blå.

Jag är självklart lika paff, ledsen och arg som alla andra LFC fans, en av våra bästa spelare bara bye bye ?
Sen har Torres sagt länge att han vill byta klubb, men det har lixom inte tagits på allvar, förän nu. Tyvärr så är ju detta väldigt väldigt sorgligt. Killen stod och sa inför hela suporter världen hur mycket han älskade klubben och fansen, har läst lite ur hans självbiografi på nätet, och det ska vi inte tala om hur mycket babbel det finns om att LFC fansen är världens bästa fans. Tydligen var allt detta bara halvhjärtat, han ville byta , han ville inte stanna i Liverpool. Jag förstår honom, han vill ta fler steg i karriären som fotbolls spelare och då måste man förnya sig. Man kan inte stanna i samma klubb år efter år efter år fram tills man är 35 år och inte kan/får spela mer. Man måste chansa och det är precis vad killen har gjort. Du måste chansa dej genom hela livet, så är det bara. Take it or leave it. Han vill vinna titlar(vinnst Champions League) och han visste att det kan han inte göra i Liverpool, och då måste man göra något åt det. Tråkigt är det bara att det kom så PANG BOM. Jag satt hela 30 och 31 Januari och hoppades och bad till gud att han skulle stanna i Liverpool (iaf tills hans kontrakt med klubben fram 2013 gått ut) Men gud hörde inte mina böner. När jag läste att affären var avgjord strömade tårarna ner för kinderna och allt som fanns i huvudet var NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ !

Men som jag har sagt till ALLA som har frågat om jag ska byta klubblag nu och heja på Chelsea, Nej jag tänker inte lämna Liverpool. Men tyävrr kommer nog inte vara lika aktiv/engagerad som förut, vilket är lite tråkigt. Men men, eftersom att det var Fernando som fick mig att bli LFC fan så kommer jag också att följa med honom till Chelsea, men det blåa laget kommer inte få någon som helst suport. Det är honom jag stöttar inte laget. Men som sagt jag tänker inte överge The reds bara för att han gjorde det. Jag har fått höra JÄTTE mycket kommentarer i skolan och utanför sedan han skrev på för Chelsea. Som "Hur känns det att ha gått över till Chelsea" "Torres kommer att göra Chelsea till botten lag" Och folk skriker Chelsea efter mig i korridoren. Vilket är väldigt irriterande. 1. Det känns jätte bra att han gått över till Chelsea även fast man va depp i början. 2. Han kommer att höja laget ENORMT ! och 3. Jag bryr mig inte om vad ni tycker och tänker om varken bytet eller om Torres.
Så nu vet ni det också. Men han är glad/lycklig att få vara där han är nu, och då är jag också glad.

                             Chelsea Home Shirt 2010/11

Vad tycker ni om rekord affären ?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Cajsa. bra skrivet! hihihihi jag följer din blogg!

jag vet hur mycket torres betyder för dig och du

har faktiskt fått mig att gilla torres väldigt mycket

och jag är lite förvånad över att en person kan göra

så stor skillnad hihi puss <3

2011-02-04 @ 20:57:01

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0