update - Rosa Bandet

Nu är det Oktober månad, eller det har varit det ett tag nu men NU ska jag uppmärksamma det speciella med Oktober.
Det är Cancerfondens rosa bandet månad. Det betyder för er som inte vet; sjänk pengar och stöd forskningen om bröscancer.
Som ni kanske har märkt sitter det en liten rosa flik i vänstra hörnet av bloggen där det står: STÖD ROSA BANDEN 2010
Och jag tänker ha den uppe hela Oktober månad, eller fram till 9 November komma den sitta uppe. För att den sitter där för en bra sak. Så för dej som också vill stöda bröstcancer kampen så kan du också klicka dej in på cancerfondens hemsida och lägga upp en header som visar att du stöder forskningen.
Här har ni direkt HTLM kod till headern som jag har i hörnet av min blogg:
 
                                                 

<script type="text/javascript"
src="http://kampanj.cancerfonden.se/blog_badge/js/badge.pack.js"></script>

Du kan också stöda Rosabandet genom att köpa dom såkallade rosa produkterna. Som t.ex. rosa disktrasor, rosa diskborstar. Där det står på skylten till varan att en del av kostnaden går till cancerfondens rosabandet kampanj.
Sen kan du även köpa Garnier's produkter så skänker dom 5 kr av kostnaden till rosa bandet.
Du kan också köpa det lilla rosabandet för 25kr då går HELA kostnaden till fonden. Som du sedan kan sätta på din jacka och visa ditt stöd genom att bära den med huvudet högt.
Du kan även ta ut pengar på dom orangea eller i Oktober rosa uttagsautomaterna som heter "Uttag", för varje  uttag så skäns 10 öre till fonden.
Den kallas även bloggomaten där du kan vara med och tävla och få blogga för rosabandet.
Glöm inte heller att du kan titta på ROSA BANDET GALAN om 18 dagar, även då kan du skänka pengar.


Jag visar mitt stöd, gör det du med !

Kommentarer

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0