update - Hundens 11 budord.

                                                            Hundens 11 budord



1. Mitt liv varar i ca 15 år....Skild från dig, betyder
sorg för mig....
Tänk på det när du skaffar mig.

2. Ge mig tid att förstå vad det är du begär av mig.

3. Gör mig tillitsfull, ty du är mitt liv.

4. Var inte arg på mig för länge och spärra inte
in mig som straff.

5. Du har ditt arbete, dina vänner och nöjen. Jag -
har bara dig.

6. Tala till mig, även om jag inte förstår dina ord...
din stämma översätter allt.

7. Vet du att jag aldrig glömmer hurdan du är mot mig.

8. Om du slår mig, tänk då på att mina tänder med
lätthet kan krossa din hand, men jag använder mig inte av min kraft.

9. När du blir irriterad på mig för att du själv har
bråttom, så tänk på att
jag kanske har ont i magen, eller låg för länge i
solen eller bara är trött och less på allt.

10. Ge dig tid med mig även när jag blir gammal....
Även du blir gammal en dag och nog vill väl du att
din familj och vänner ska bry sig om dig då.

11. Var hos mig när jag har det svårt - då blir allt
så mycket, lättare för mig.

                                           

                                                  Från din hund - Jag älskar dig ! 

     

Kommentarer
Postat av: Jennie ♥

ha en fortsatt bra dag!!

2010-10-05 @ 16:31:25
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0