update - Varför tar vi inte hand om miljön bättre?

Satt nyss och kollade runt på nätet lite så hittade jag denna:
TVÄTTNÖTTER! Snacka om att man fick en tankeställare, vad är detta ? Jo det ska jag berätta:

Tvätt nötter:
Miljövänligt, 100% biologiskt tvättmedel.
Tvättnötterna importeras från Indien. De kommer från trädet Sapindus Mukorossi och har använts som tvättmedel i generationer. Nu i halvor utan kärna = mer saponin för pengarna.

Lägg 8-10 skalhalvor i en tvättpåse i maskinen. Nötterna kan återanvändas 3-4 gånger. Eller koka upp 10 halvor i 1/2 liter vatten, låt svalna. Sila av och häll 0,5 dl i tvättmedelsfacket. Ren och mjuk tvätt i alla temperaturer. Använd naturligt blekmedel t ex bakpulver vid behov. Inget sköljmedel behövs. Idealiskt vid allergi och hudproblem - tvättnöten är en frukt och ingen nöt, så även nötallergiker kan använda den. Resterna komposteras.
Billigare än traditionella tvättmedel; 500gr räcker upp till 100 tvättar.
Tvättnötter kan också användas till:

  • Schampo till människor och husdjur, förebygger löss
  • Rengöringsmedel i hemmet
  • Skadedjur på växter
  • Metallputs
  • Biltvätt

  • För att komma till hemsidan som säljer nötterna klicka här: "KLICKA HEM DINA TVÄTTNÖTTER IDAG!"

    Vi borde verkligen ta hand om aplenten bättre, tänk om alla tvättade med tvättnötter, hur tror ni världen skulle se ut då ?
    Eller om alla använde låg energilampor ? Eller om alla klickade av standby knappen på all elektronik ? Hur tror ni världen skulle se ut då ?
    MYCKET MYCKET BÄTTRE !
    Jag menar, vi här i norden ligger väll i farozoonen, men tänk när dom i afrika måste fly för att dom inte kan bo kvar, det finns ingen odlingsmark t.ex. då är alla i farozoonen.
    VI MÅSTE SKÄRPA OSS OCH TA HAND OM VÅRAN PLANET !

    jag ska TVINGA min mamma att köpa hem minst ett kg nötter!
    Jag har läst kommentarer av folk som änvänt nötterna till; Diskmaskinen, Tvätten & som schampoo och ALLA kommentarer är possitiva som : DETTA ÄR DET BÄSTA JAG TESTAT, mitt hår har aldrig varit så vackert som när jag tvättade det med tvättnötternas avkok., Disken blir strålande ren , tväten finare och renare än aldrig förr!
    OCH DET ÄR 100% MILJÖVÄNLIGT !
    MAMMA? VI SKA KÖPA !
    och det tycker jag att ni ska oxå !


                                                                                                                 


    Kommentarer

    Lämna tassavtryck här♥:

    Ditt fina namn:
    Kom ihåg mig?

    Din mail adress: (bara jag som ser)

    Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

    Skriv ner det du hade på hjärtat:

    Trackback
    RSS 2.0