update - Kärleken då ?

Hej jag vill bara ställa ett par frågor eller snarare kommentarer till ett par påstående, eller hur jag ska förklara !
jag vill diskutera:

Kärlek -

Det är verkligen komplicerat alltsammans, man hittar en kille man gillar antingen gillar han dej tillbaka och besvarar din kärlek eller så gör han det inte och låter kärleken vara obesvarad, det är det som är det jobbiga när man gillar en kille och man inte vet men är nästan 100% säker på att han inte gillar en tillbaka?
Eller när man är tillsammans med någon och gör slut, och inte kan släppa taget efter åt ? Det är verkligen det färsta, det är inte bara svårt att släppa taget utan oxå jobbigt, man mår psykiskt dåligt, man lever i en svart bubbla när man vet att killen gått vidare men själv kan man inte släppa honom, och man ser honom ha kul på fester eller tillsammans med hans/gemensamma vänner, och du själv mår bara ännu värre eftersom du inte kan ha kul för att du har bara han framför dig, eller när man ser killen tillsammans med hans nya tjej ? Hur känns det i hjärtat ?
DET SVIDER !

Men hur ska man då göra för att släppa killen du inte riktigt känner att han gillar dej tillbaka eller släppa exet ?
ah du , det undrar jag med, har hört att man ska deletea allt som har med han och göra t.ex: Mobilnummer, MSN, BDB, Facebook och igga honom helt, men sen kanske det är en av dina bästisar, kanske t.o.m en kille som du såg som din bror innan ni gjorde slut ? Då är det svårt att ta bort allt, man vill inte ta bort hans nummer, msn eller facebook, nummret kommer komma tillbaka hur du än gör och när han frågar dej varför du ALDRIG är inne på msn längre , vad ska du då svara ? " Ne assa jag tog bort dej för jag klarar inte av att se dej inne och ha din nya tjejs namn som privatmedelande efter som jag inte kan släppa taget om dej"
Det funkar inte riktigt så , eller ?
Jag vet inte hur ni gör när ni hamnar i sånna situationer, men jag vet inte heller hur jag själv gör, jag försöker gå vidare med goda vänners hjälp, och kanske lite stöd från familjen.

Okej, jag är bara 14 år ch livet har knappt börjat men när finner man kärleken på riktigt, jag menar det gör lite halvt om halvt ont när man ser hur bra andra par har det, som folk på stan som står och kramas och pussas visst blir man avis och undrar vart är min älskling ?
Jag har en riktigt bra tjej kompis som hittade sin livskärlek hittills : Hanna ,
hon och Jonte har varit tillsammans i 9 månader, och dom har det skit bra ! :) vill bara säga grattis till er och hoppas att det håller länge !:) Ni är grymt söta tillsammans så keep going.

Men ett annat problem ? hur får man ett förhållande att funka länge ? Jag SUGER på att hålla förhållandet till liv, jag är inte typen som tar första steget, visst jag kan vissa rätt bra för den jag gillar att jag är intresserad och de går att ta första steget där och bli tillsammans, men sen, då är det lite halvt skamm för jag SUGER på att ta första steget efter det !
                                


Nej nu vet jag inte mer vad jag ska skriva, låg och tänkte på detta i O's säng förut medans fotbollen höll på, så var tvungen att skriva av mig, nu ska jag och Ottan hitta på nått riktigt ROLIGT :)



                                                                                                              

Kommentarer

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0