update - Ta upp skräpet efter er , TACK!

Detta är något jag märkt den senaste veckan bara.
Jag har varit ganska slarvig med att slänga skräp i papperskorgen men efter detta kommer jag ALDRIG slänga ett skräp på marken igen.
Sen jag fick Xavi har jag fått en helt annan syn på ner skräpning, Det ligger ciggfimpar och godia papper precis ÖVERALLT!
Och Xavi äter detta eftersom han är väldigt nyfiken som alla valpar och även barn är, och jag menar som valp ägare eller mamma vill man inte springa och plocka upp massa ciggfimpar för att valpen/barnet ska kunna vara ute, och man vill inte heller att valpen/barnet ska bli sjuk för att någon idiot inte kunde gå 2 meter till papperskorgen utan var tvungen att slänga den på marken.
Mamma & Lucaz plockade lite över 70 fimpar på ett litet område på våran gård, det är väl aningen sjukt ??
Och oftast dom som skräpar ner klagar senare på att det är skräpigt, och jag vet att det jag skriver nu kan uppfattas som klagande eftersom jag har varit rätt slarvig tidigare, men detta är inte klagande detta är REN FAKTA! Jag blir så jävla ledsen/förbannad på dom som inte kan plocka upp sitt skräp eftersig, när Xavi sitter och tuggar fimpar lixom.
och även om man vet vilka det är som slänger t.ex. ciggfimparna så funkar det inte att bara säga till dom , för då nickar dom på huvudet och säger; ja okej, vi ska plocka upp dom i forsättningen. Och så kollar man nästa dag så ligger dom jävla fimparna där likaförbannat.
Och inte bara det att djur och barn äter skräpet det förstör ju planeten för tusan ? Hur tänker folk nu för tiden!
Plocka upp skräpet hur jävla svårt kan det vara ??


Snälla ?
Tänk på konsikvenserna nästa gång du slänger ett tuggummi, en ciggfimp, godis papper eller en burk osv.
på marken, det straffar sig självt. Som vissa säger: somliga straffar gud genast!
För tro mig du tycker inte det är roligt när ditt barn/djur äter ciggfimpar och blir sjuk pga. det.
Så släng skräper där det ska vara i PAPPERSKORGEN!

                                                                                                           

Kommentarer

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0