JAWS IRL ??




Läste nyss på Aftonbladets hemsida att en 37 årig kille blvit käkad av en "vithaj"
När jag läst hela artikeln kom tanken upp i mitt huvud " JAWS IRL :O ! "
Händelsen påminner om det som händer i hajen filmerna !
Jag vet inte om filmen satt sina ärr för djupt vatten eftersom jag bara badat i badkar sen jag såg filmen.
Så det får vi se i sommar. Men jag hoppas att jag ska våga bada utomlands och här hemma även fast jag sett filmen/filmerna !

Om man läser kommentarer & andra bloggare/bloggerskor som skrivit om artikeln ,så ser reaktionerna ut ungefär såhär:
" AKTA ER FÖR MÖRDAR HAJEN, DEN ÄKAR ALLT DEN KOMMER ÅT ! "
" VIT HAJ MÖRDADE TURIST, DET KAN HÄNDA DEJ ! "
" KOMMER ALDRIG MER ATT BADA !"
" HAJAR ÄR MÖRDAR MASKINER OCH BORDE UTROTAS! "

Det dör fler folk i elefant attacker än i haj attacker varje år.
Hajar är nyfikna djur. Skulle inte du oxå bli nyfiken och det låg någon och simmade i din kastrull ?
jo visst hade du stuckigt gaffeln i den och för att kolla vad det var ! Det är exakt samma det hajen gör. Den personen simmade i hajens kastrull på fel plats vid fel tillfälle. Hajen var nyfiken och skulle kolla upp vad det var för något. Och där med dödade människan.
Hajar dödar inte människor för att döda inte heller för att äta oss ! Den är nyfiken, den lägger energin på att jaga säl. Vi människor har inget fett alls, som hajen är intresserad av !
Vi är äkliga små skinn bitar och hajen vill ha MYCKET fett. Säl späck är favoriten !

Du kan visst ge dej ut och bada i havet när ni åker utomlands till sommaren.  Chansen är störra att någon knivhugger dej på gatan! Chansen att äns få se en vit haj är mycket mycket mycket liten ! Chansen att få se en haj av mindre art är större. Och inte heller dom skulle bita dej av ren onska !
Visst det förekommer hajattacker det ska vi inte sticka under stolen med, men chansen att du blir mördad på gatan är större än att du blir haj lunch !

(tjurhaj är en av dom absolut farligaste haj arterna i världen ! och dom som står för det flästa haj attacker och döds fall !  alltså inte vit hajen ! de spekuleras i detta fallet och det handlar om en tjur eller vit haj, dom tror det handlar om ännu en tjurhajs attack !)


Ett tips för er som fortfarande tror att hajar är mördar maskiner och absolut vill bada men inte vill stöta på den stora hajen:
Simma & bada inte i gryningen eller i skymmningen , för det är då hajarna är som mest aktiva och jagar föda!
 
Hajar är otroligt vackra djur ! Och dom borde studeras närmare ! det borde finnas fler haj fantaster än vad det finns !
Och folk som dödar hajar för att det är coolt & för köttets skull , borde spärras in ! Hajarna har lika mycket rätt att få leva som vi har !



                                                   Är du rädd för hajar ?
Läs mer på:

http://www.aftonbladet.se/resa/article6437899.ab


Kommentarer

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0