update - Så kan det gå :

När man kollar på tjurfäkting i Spanien.
Kollade in detta i går på nyheterna, först fick jag ett skratt anfall, men insåg sen efter 2 sekunder att detta var inte alls roligt, snarare en katastrof.
Harregud säger jag bara. Hur kan dom ha sånna sjuka traditoner? Okej våra traditioner är kanske inte heller normala, men våra traditioner riskeras inte av skada/livsfara, inte många av dom iallafall.
Jag håller på Barcelona som börbjudit detta, inte bara för att det kan skada människor utan oxå för att det är fruktansvärt djur plågeri.
Bilder från händelsen:

Tjurne går sakta runt i ringen , helt plötsligt börjar den galoppera och tar ett jätte skutt upp på läktaren precis som en hund.


Den tog sats från kanten och "kastade" sig upp bland folket.


Tjuren hänger på ett räcke och kravlar sej upp i folk havet.


Väl uppe på arenan , stångar han och trampar ner folk.
Folk flyr i panik och många vet inte vart dom ska ta vägen.


Här jagar tjuren kille till höger i vit tröja!


Vissa försökte stoppa den, här är en kille som drar tjuren i svansen, sen kastar någon upp ett gul/rosa täcke(?) då får tjuren damp och killen tvingas släppa svansen.


Tjuren avlivas senare under dagen, tjuren var lös bland folket/på arenan i 15 minuter innan personal kunde fånga in den, efter det går tjuren döden tillmötes.

En gammal man får allvarliga skador i ryggen efter att ha blivit stångad, en kille på 10 år fick allvarliga kross skador.
Ett 30-tal är skadade men inte lika allvarligt som mannen och 10 åringen.

Händelsen inträffade i Tafalla i norra Spanien i onsadgas.

För att se klippet och läsa mer klicka på länken nedan:
Tjuren hoppade upp på läktare !



FÖRBJUD TRADITIONEN I HELA SPANIEN - DET ÄR VAD JAG TYCKER !

Kommentarer
Postat av: ♥ Lizette

Jag kan faktiskt inte säga annat än att det är "rätt åt dem". Det är helt sjukligt med den här sortens djurplågeri och att folk går dit och stödjer det är inte ok!

2010-08-21 @ 15:22:54
URL: http://lizette.tk

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0