update - Hur kan man behandla djur så här ?

Ett liv som gris from Djurrättsalliansen on Vimeo.

Jag som många kött ätare väljer att visa denna filmen för er läsare av en anledning: djuren har det inte så bra som man tror.
Jag har alltid ätit kött och kommer förmodligen alltid att göra det, men efter att ha sett denna filmen kommer jag dra ner på fläskköttet.FÖR ALLTID!
Ända gången jag kommer äta gris kött det är på jul och då kommer jag se till att köttet kommer från friska glada grisar inte sådana som i filmen.
Folk borde verkligen få upp ögonen för vad man äter för mat. Nu säger jag inte att vi alla borde bli vegitarianer. Men det är ju alltid ett allternativ, eller att äta kött från friska djur. Jag själv skulle inte vilja äta kött från djur i filmen ovan. Som trampat runt i grislik och fått sina svansar avbitna eller går runt emd stora kött sår.
Och helt och hållet inte från djur som inte har det bra. Djur som ligger i sin egen avföring, djur som har ätit andra grisar döda grisar. Hur fräscht är det?
Sverige får mycket "beröm" av andra länder runt om i världen för att vi har fint kött och fina grönsaker över huvudtaget fina export varor. Men skulle dom som köper svensk kött se denna film skulle dom stänga ute sverige totalt, visst det finns länder där djur har det värre. Men oftast slaktas dom djuren fort. Dom slipper aldrig lida på detta settet som grisbönderna i sverige låter sina grisar göra.
Nu säger jag inte heller att alla grisbönder behandlar sina djur likadant, men mer än hälften av alla grisar i grisfarmar har det såhär.
Såg ett program om hur man slaktade djur i något land typ någon indian liknande stamm i Amazonas. Där fongade dom grisen 1 timme innan dom skulle äta den lät den gå i en hage tills dom skulle slakta den. Djuret fick aldrig lida.
Men dessa djur får lida från födseln till döden. Och att bönderna inte städar, tar upp lik, låter grisarna äta varandra och stänger in 10 grisar i ett utrymme på 9 kvadratmeter. Det är sjukt!!!
Många sånna här människor som gör illa sina djur stöjder oftast djurplågeriet i andra länder dom sjänker pengar för att detta ska stoppas men dom behandlar sina egna djur som om dom vore trasor.
Jag blir så JÄVLA förbannad när jag ser denna filmen !
HUR FAN KAN SVENSKA LAGEN TILLÅTA ATT DETTA FÅR SKE ?
När dom komma och inspekterar gårdarna. Och det ser ut så här , vad gör dom då ? Polisanmäler och vad hjälper det? Inget!!!!!!!!!!!!!!!  Skjut jävlarna på plats och rädda djuren!
Detta får mig så otroligt ledsen och irriterad på hur människor kan behandla sina djur på detta viset!
Grisarna är individer precis som du och jag.
Grisarna borde behandlas som familjemedlemmar inte som avelsmaskiner eller slakt föremål.

Du som kött ätare är skylldig till att se HELA filmen , och ta dej 10-15 minuter och tänka egenom är det värt att slänga pengar till grisbönder som plågar sina djur till döden!

jag har bestämt mig jag ska inte äta griskött mer så är det bara !!! Jag vill inte gynna djurplågeriet.
Så länge grisarna blir behandlade på detta viset kan grisbönderna köra upp ett givär i röven och trycka på avfyringsknappen och hoppas på att geväret är oladdat!
Djurplågare förtjänar inte att leva och sälja plågade djur och tjäna pengar på det.!!


Grisen borde vara fri och ett lyckligt djur inte ligga inlåst i sin egen avföring utan strömedel och bli behandlat som föremål.
Ge dom pussar och kramar plåga dom inte !








                                                                                                             


Kommentarer
Postat av: Klara

Jättefint att du postar filmen, det är så viktigt att alla får se den! Grisarnas verklighet är fruktansvärd... liksom de andra djurens i livsmedelsindustrin. Har själv jobbat inom branschen och vet vad jag pratar om. Jag sa upp mig när jag en dag fick nog av allt som pågick, jag ville från början liksom du se att djuren hade det bra. Tyckte först det var ok att döda dem då, men efter jag slutat började jag tänka i större banor. Jag jämförde djuren på mitt förra jobb med hunden där hemma. Tänkte att ett liv är ett liv oavsett hur djuret ser ut. För mig är det nu helt självklart att så länge ett djur lever och mår bra så ska det få fortsätta göra det tills det dör av ålder. För resonemanget, att djuren ska ha det bra tills de slaktas är ju helt tokigt. Vi skulle ju aldrig ha vår hund i ett år, ge den ett bra liv för att sen sätta en kula i huvudet på den. När ett djur lever och mår bra vill det ju fortsätta med det, precis som du och jag eller hunden som ligger här och sover vid mina fötter..



Tänk på det, enda sättet att leva ett helt djurvänligt liv är ju att inte bidra till djurindustrin. Det finns ju nu vegetariska köttprodukter till och med, så man kan äta vegokyckling, skinka, korv och hamburgare som smakar lika bra, är nyttiga, bra för miljön men framförallt inte släckt någon annans liv.



Hör gärna av dig om du vill ha några tips på hur man kan byta ut köttet. Du verkar vara en tjej med ett mycket stort hjärta.

2010-08-07 @ 13:39:26
URL: http://www.vegankrubb.se

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0