update - Gästbloggar

                    
- the famous doggie !

Nu när matte är i duschen och hennes bloggkonto var öppet tänkte jag ta mig en liten frihet och testa detta.
Det är ju inte så svårt, har sett mamma göra det minst en miljon gånger, så varför skulle inte jag klara det ?
Hej föresten, det kanske man ska börja med ? Nej inte jag , jag kör mitt eget rejs det blir nog bäst så.
Iallafall... Xavi heter jag och jag är en Lagotto Romagnolo valp på 16 veckor. Eller 15 veckor, fast jag säger att jag är sexton veckor för det blir jag på lördag, det låter mycket coolare att säga så för då låter det som  att man är äldre och vem vill inte vara en stor vovve ?
Jag älskar att gå i skogen oavsätt, skogen är nog min favorit plats, helt ärligt finns det något bättre än skogen , skulle inte tro det, enda negativa är alla fästingar , mamma och mormor har plockat jätte mycket fästingar på mig sen jag kom hit. Det gör ont. Morfar råkade nypa mig i skinnet med pincetten när han skulle ta en fästing då blev jag jätte ledsen och ville inte att dom skulle ta bort fler. Men nu köpte mormor ett fästing medel som gör att dom dör. TACK MORMOR !
En annan negatvi grej med skogen är brännäslor, det gör jätte ont, någon av er där ute som brännt er någon gång ? Jag tänkte väl det. I går la jag mig i ett hav av nässlor och det gjorde så ont. Känndes som att tassarna, nosen och magen brann så ont gjorde det.
Nu slutar vi prata om obehagliga saker , så nu pratar vi om något roligt istället.
Älskar oxå att ha spring tävling med Jasse, det är kul för jag vinner alltid, det är roligast att leka när man vinner, inte sant ?
Kul är det oxå att tugga på saker men då får man skäll av antingen mamma, mormor eller morfar, det därimot är inte lika skoj.
Valpkursen är det roligaste jag vet , eller snarare det roligaste jag visste. Eftersom den är slut nu.
Men vi avslutade fint jag och mamma med att vinna tävlingen 30 poäng av 30 :) kännde mig jätte stolt då.
Mamma kanske inte har berättat det för er men nu gjorde jag det, jag eller snarare vi vann 1 leksak , 1 kilo godis & 300:- rabatt på nästa kurs; AGILLITY !
Hoppas jag.

Det värsta jag vet är att bli fasthållen, jag hatar det. Och mamma håller ofta fast mig även fast jag inte gillar det. Visst det är mysigt att sitta hos mamma och det tycker hon med att det är när jag sitter i hennes knä, men det blir lite jobbigt efter ett tag, förstår ni vad jag menar ?

Mina favorit leksaker är den rosa grisen, den stora då menar jag riktigt stora gåsen och apan jag fick av Jasse !
Sen är ju strumpor roliga grejer, det är så mysigt att tugga på dom, varför får man inte det ? Man får ju jämt skäll när man tar en strumpa eller två, jag gör ju inte sönder dom, eller oftast inte iallafall.
Att jaga fåglar får man inte heller säger mamma. Varför inte ? Det är ju så kul.

Min bästa kompis heter Lukas, en cavalier king charles spaniel, Han bort på andra gården , vi brukar ha jätte kul tillsammans. Fast han matte släpper han aldrig lös , vilket är tråkigt för det blir roligare om man får springa fritt och leka.
En annan bra kompis är Chippen, mammas kompis hund han är en 2 årig powder puff.
Har bara träffat honom ett fåtal gånger men han tillhör ändå en av mina bästa vänner.

Så nu kommer mamma ut ur duschen, så jag får nog sluta trycka på tangenterna eller vad det heter, vi kallar det knappar istället. Jag lovar att komma tillbax med mer roligheter om ett tag , men vet inte riktigt när !
Men hoppas ni har det toppen så länge så hörs vi om inte allt för lång tid ha det bra i lingon skogen
VOFF VOFF !

                         



/Xavi - the famous doggie !

Kommentarer

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0