update - Olja i håret !

Go' kväll bloggen !

Sitter just nu med olivolje inpackning i håret.
Jag tappar så mycket hår så jag får göra denna inpackningen lite då och då.
Det är ett tips till er som tappar mycket hår, gnid in hårbottnen med REN olivolja och sedan på i hela håret.
Låt sitta i under natten eller minst i 3 timmar!
Sätt något tunt över håret (som i mitt fall ett hårnät!)
Mitt sånt kommer från Astra men det finns säkert att köpa och om du inte hittar det någon stans, gå till ett sjukhus och säg att du gör ett skol arbete om hår mössorna och skulle vilja ha några som prov, så får du säkert det :)
hahaha, ett litet busigt tips ;)
sen låter du det sitta i helst över natten som sagt.
och sen sköljer du ur med MYCKET schampoo och vatten och slänger i lite balsam, så ska du se att håret inte faller av lika lätt längre !
det funkade för mig.

Hahaha, jag bjuder på den.
visst är jag söt när jag är fett uttråkad ? -.-
men men, testa det jag lovar det funkar tänk på en sak: REN oliv olja, den får INTE vara kryddad på något sätt!
och be mamma, syster, pojkvänn/flickvänn , kompis eller någon annan att hjälpa dig, för det är JÄTTE svårt att göra detta själv.
det är lätt att det kommer olivolja över hela skiten(badrummet) eller att du får fläckvist , det är c:a lika svårt som att blondera eller färga håret svart själv.
det blir fläckigt lixom om då kommer du gradvis tappa håret bara runt dom fläckar du missat !
så våga be om hjälp!

Ett annat tips är att göra det på en fredag eller en lördag kväll/eftermiddag när du inte tänkt gå ut mer.
för då kan du låta inpackningen sitta i tillsmorgonen efter utan att stressa.
Jag köpte olivoljan i dag för vi hade bara kryddad hemma så jag fick slänga i det i håret nu på eftermiddagen efter att vi varit hos ett par kompisar,
villket resulterar i att inpackningen inte kan sitta i lika länge.
Jag kommer antagligen att tvätta ur det runt 22-23 i kväll.
Eftersom det är skola i morgon och då kan inpackningen inte sitta i lika länge eftersom det tar sådan tid att tvätta ur!
Så tänk på det, ta och gör denna inpackningen en dag när du är ledig dagen efter !

OCH SNÅLA INTE MED OLJA HÄLL HÄLLRE I LITE EXTRA , FÖR ÖKAD EFEKT !
SÅ VAR INTE RÄDD ATT HÄLLA I FÖR MYCKET, BARA HÄLL PÅ TILLS DU SJÄLV TYCKER DET RÄCKER !




                                                                                            

Kommentarer

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0