update - ett litet tips till er...

Alla ver nog hur jobbigt det är att sluta äta godis, jag har försökt ett ex antal gånger !
Men nu har jag knäckt koden till hur det ska bli lättare att stå emot !
eller kanske inte stå emot utan snarare stilla suget efter socker!
många säger att borsta tänderna hjälper, att man stå och borsta gaddarna om socker suget kommer, visst det hjälper skit bra !
Men vem går runt med tanborste och tandkräm i fickan över allt ?
inte jag i alla fall... sen vet jag ju inte hur det är med resten av er, men jag tror inte att det är så många som gör det.
För socker suget kan komma precis när som helst !
På spårvagnen/tunnelbanan, i skolan, på stan ja precis vart som helst !
Då vill man inte direkt dra fram en tandborste och borsta gaddarna precis eller hur ?
Om man är villig att göra det komme man få räkna med många undrande blickar och kommentarer !
Men nu över till mitt lilla tips !
I stället för att gå runt och äta godis och också i stället för att borsta tänderna köper man en påse :
TORKADE TRANBÄR !
både gott och nyttigare än godis !
visst det kostar en del men man behöver inte trycka i sej en hel påse på en gång,
jag tar torkade tranbär när jag har godis sug, jag bestämde mig i går för att minska med pasta , potatis, ris och sluta helt med godis, och det är lättare med tranbär för det är gott och syrligt och det är lite bättre det än godis!
dom ser faktiskt lite äkliga ut , men dom är gudomligt goda !
finns att köpa i vilken livsmedelsaffär som helst, jag köper mina på Ica Maxi , för jag tycker att deras Tranbär är godast !
Hoppas att jag hjälpte er lite med ert sockersug!



                                                                                     

Kommentarer

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0