Säg inte jag älskar dej bara för att säga det !

Ja , jag & min fina vän har haft en låååång disskusion om meningen " Jag älskar dej mest! "
Och vi kom fram till att allt för många missbrukar denna meningen allt för mycket!
Man hör  jag älskar dej hit och jag älskar dej dit !
Ge upp ! Säg inte jag älskar dej bara för att säga det !
Det skapar problem. Att säga jag älskar dej till någon är stort !
Oftast är det (tyvärr) killar som missbrukar meningen till max !
När dom säger jag älskar dej , menar dom dej och 10 andra. Lär er det tjejer, kommer en kille och säger jag älskar dej , så är det inte bara dej utan tio andra tjejer !
För en kille är att säga jag älskar dej , som att säga jag gillar dej för en tjej!
Killarna ser liskom inte storheten i ordet jag älskar dej!
Okej ! Nu är det inte bara killarna som missbrukar ordet.  Men det är tyvärr mest dom som använder sig av meningen !
Okej om man säger jag älskar dej till sina kompisar och så.  Men när man drar in ordet MEST i meningen blir det genast mycker värre!

Jag menar lyssna på meningen: JAG ÄLSKAR DEJ MEST !
När man säger det till någon som man t.ex. är tillsammans med. Så betyder ordet så mycket mer än bara jag älskar dej !
Att säga jag älskar dej mest, är typ. nu och för alltid, inget ska få skillja på oss inte ens döden ska sära på oss, vad som än händer ska vi hålla ihop, livet ut ner i graven och längre !
Det funkar inte så. Ingen är tillsammans med samma person hela livet . Hur mycket man än vill och tror kommer det inte bli så . Förr eller senare,  så skilljs man åt, väljer olika vägar, hittar någon ny, någon bättre!
Och då har du använt ordet jag älskar dej mest en gång för mycket. Då kommer han/hon använda det emot dej när ni gör slut ! Typ denna " Vad hände med att du älskade mig mest, och att det alltid skulle vara vi ? Ha? "
Då står du där med din ursula ursäkt : Men ..... älskar mig och jag älskar honom  !  Så det är slut nu ! och kom över det!
Man kan inte säga jag älskar dej mest, hur många gånger som helst. Det är som om orden är sammlade på en burk du köper på ICA med 100 st. i du kan alltså bara använde meningen 100 gånger sen går det inte mer !
Och du får bara köpa en burk .
Så var noga med vart och på vem du lägger orden : jag älskar dej mest !
Du ska helst inte säga dom till någon ! För än du är 100% säker jag älskar honom mest. Och då ska ni gärna ha  barn och villa när du uttrycker dessa ord !

Det var detta vi  kom fram till iaf.
Hoppas du lärt dej att inte utnytja situationen !

xoxo/Cajsa

Kommentarer
Postat av: roviaa

haha de jag som cajsa snackar om (A):)



okej , först vill jag bara säga hoppas ni förstår va vi menar.

ta det inte på fel sätt !

önska killar kunde sluta använda 'mest' det är de som igentligen svider till slut..

men ajaa. asså visst vissa killar menar ordet älskar dig , men 'mest' sluta använd de..

& tro inte ni är den första tjejen er kille säger de till , säkert 1000 andra tjejer han sagt de till.

aja ni fattar va ja menar , ni har ju läst de cajsa skrivit !



pöss / rovia (L)

2009-12-28 @ 20:21:39

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0