update - PRÄMIER !

Idag lägger vi in en liten smyg start på mitt lakrits testande !
och jag har hittat två lakrits sorter jag valt att testa !
Läs och njut !




Denna lakrits är sockerfri vilket kan vara bra i vissa fall.
Den smakar precis som vanlig lakrits så man känner inte att den är sockerfri, men däremot vet jag inte om jag kan hålla med om att den är speciellt söt ?
Vissa pastiller är salta & vissa är söta, därför borde dom skriva att det är en blandning mellan salt och sött.
Dom söta är fakist ganska goda, men dom salta är lite så där.
Eftersmaken är ovanligt god, lakrits brukar lämna en besk smak i munnen efter men dessa ger en mjuk och söt eftersmak. Vilket gillas !
Påsen kostar inte så värst mycket. 20 kr kan jag tänka mig. eftersom jag tappade kvittot i går efter att jag handlat.
Konsistensen är mjuk/seg och är halv lätt att tugga !
Påsen innehåller 100g.
Men tyvärr inte min favorit lakrits.
Betyg: 2,5/5






Som ni alla vet är ett av mina favorit lakritsar oldtimers sweet liquorice , men denna gången valde jag att köpa salta!
Dom kostar c:a 15:95 , beroende på vart du köper dom.
Jag köpte mina på ICA Maxi Storarknad i Göteborg.
men jag blev lite halv besviken så goda som sötlakritsen är borde ju salt lakritsen vara dubbelt så god ?
Men nej, en liten besvikelse, smaken är väldigt speciell och eftersmaken är inte heller speciellt najs.
Men dom är absolut inte äkliga , och dom doftar sjukt gott.
Dessa är lite mer för saltlakrits fanatiker.
Jag är lite mer åt sötlakrits hållet. Men visst jag ÄLSKAR saltlakrits också, men i detta fallet önskade jag att jag inte tyckte om saltlakrits, dom har en väldigt speciell smak av salt lakrits.
Konsistensen är seg och har ett bra tuggmotstån , vilket betyder att det är bättre att bara suga på dom som en karramell.
Lådan är GRYMT snygg, gammaldags design ! (Y)
lådan innehåller: 72,5 gram.
Betyg: 2,7/5


Båda går att köpa på ICA MAXI !

                                                                                           

Kommentarer
Postat av: * Em

Allt bra?

2010-05-05 @ 19:31:12
URL: http://emelojs.blogg.se/

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0