update - Eya Fjällajökull !

Ett vulkan utbrott kan förstöra en HEL värld !
kolla bara på alla den förstörelse som Eya Fjällajökull ställt till med?
allt luftrum i hela Europa har varit stängt i typ en vecka pga. Eyas aska.
Det är en sak människan INTE kan styra över och det är naturkatastrofer.
Utbrottet på Island är ett bra exempel.
Och inte nog med Eya Fjällajökull utan grann vulkanen Katla, väntas ha ett utbrott om ett tag, för Eya & Katla är lite av synkade och det har alltid varit så, har Eya haft utbrott följer Katla efter !
Vi kan bara vänta oss ÄNNU mer katastrof artat!
Men här har vi lite bilder från utbrottet, jag tycker dom är SKIT häftiga !!!
Jag tycker det är intressant med; Vulkan utbrott, Tsunamis, Jordbävningar, det fångar mitt intresse jätte mycket, därför har jag varit väldigt uppmärksam på nya nyheter från Island.
Och däför får jag upp ögonen för dessa bilder:





































Det är lixom som en vägg av aska !
och det är inte aska i en liten mängd vi snackar om heller.
Utan det fyller upp hela himlen på island.
Jag tycker så synd om alla islänningar och deras djur.
Tänk om Katla oxå får ett utbrott då går ju hela Island i konkurs och det värsta är väll att halva Island kommer försvinna under aska , pimpsten och lava! Som Pompeji !
Jag har forskat om den försvunn staden Pompeji i skolan, som efter ett krafikgt vulkanutbrott blev begravt i aska och pimpsten och lava i fler hundra år !
tänk om detta händer island ?
Island det försvunna landet !


                                                                                         


Kommentarer

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0