update - Never say Never

En spricka i havsbotten öppnar portarna till en förhistorisk värld. Men om människan kan ta sig in, kan andra ta sig ut… Gigantiska pirayor som inte smakat människokött på två miljoner år, jagar i flock och har en omättlig aptit, sätter kurs mot Lake Victorias strand där tusentals badande ungdomar på skollov just dragit igång ett megaparty.
















Mina åsikter om filmen;

Den är vädligt lik Hajen filmerna. Men på ett sätt så är den inte det. Många gånger under filmens gång undrade jag om de var samma regissör till filmerna. Men Hajen är läskig, denna är inte läskig den är spännande och ruskigt vidrig. Men helt klart en av dom bästa filmerna jag sett i hela mitt liv.
Detta är ingen film för folk som är känsliga för blod , döda kroppar eller tortyr.  Heller inte om man har vatten skräck. Då är den inte att rekomendera, jag är absolut INTE rädd för vatten , men de kommer nog att ett litet tag innan man riktigt kan bada igen utan att scenerna ur filmen gnager i bakhuvuet.
Filmen har RIKTIGT äckliga/hemska/vidriga scener, som en scen som sitter på näthinnan, när polisen försöker hjälpa alla i vattnet (sista bilden) när den ställningen har vällt och dom inser att dom inte kan hjälpa ens hälften för att dom har för lite båtar då tar en kille en av båtarna som de skulle få plats minst 20 pers på och bara kör över alla och skriker: FLYTTA PÅ ER !! och sen stannar motorn, han blir irriterad och gasar på som en dåre då ligger det en tjej bakom vars hår har traslats in i motorn och hon skriker av smärta och han fortsätter gasa till slut så dras allt skinn i ansiktet av tillsammans med håret. 
Eller en tjej som åker fallskärm som sitter fast efter en båt och hon åker ner i vattnet killarna tror hon skojar och drar inte upp henne hon skriker och skriker och skriker sen när skärmen åker upp i luften då är bara halva kroppen kvar(överdelen) Eller när en vajer slår av två tjejer på mitten. Ja de finns sjukt äkliga scener i denna filmen. Men den är så SJUKT bra, jag rekomenderar den till 98754578986532345678 % jag tycker att alla borde se den, med undantag för dom som är rädda för vatten, inte tål blod eller döda människor. För det är typ de filmen går ut på. 
Men som sagt en av dom bästa filmerna , och gillar man hajen så kommer man garanterat att gilla denna ! Det kan jag lova er . 



Betyg; 4/5 Pirayor

 


Kommentarer

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0