update - PRINSEN 1 ÅR !



2010-05-01 föddes världens finaste vovve, Bon Bon LR Marco Polo di Kaio. Eller Xavi som han fick heta när han kom hem till oss.
Dagen vi hämtade honom (26/6-10) minns jag som igår, vi öppnade dörren till klipperiet där uppfödaren bett oss hämta den lilla, ljudet av små hoppande, ylande och glada valpar hördes när vi öppnade dörren. Glädjen var ett faktum.
Hem färden från kenneln satt han i mitt knä, och satt helt stilla som om han inte gjort annat än att åka bil, vilket var en lättnad, vi kunde haft otur och fått en hund som var extremt åksjuk, eller bara skällde och ylade i bilden av rädsla, men nu gick det bra. Väl hemma släppte jag ner honom på gräsmattan utanför och han släptte sin första kiss i Bifrost. Reviret var hans.  Och gårdens sötaste nallebjörn var han också.
Veckorna gick och han växte så det knakade,  valpkursen var avklarad redan vid 16 veckors ålder. Veckorna blev månader och Xavi blev större och större, och lyfte på benet vid 5 månaders ålder.
2 utställningar en sista plats(pga. att domaren tyckte han hade för mycket bebbihull) och andra gången på ÅBY där han fick hederspris och ett BIR !
Skulle även ställa ut honom på MYDOG i Januari i år, men jag hoppade av, och han stod två dagar i Lagotto montern i stället.
För c:a 2 månader sedan fick vi veta att han åkt på kronisk gastrit, därav att han spytt som han gjort och äter allt ute, en sjukdom som han kommer få leva med hela livet. Men han får medicin så han mår helt okej nu om man jämför med för 3 månader sedan.
Och i dag fyller han ett år! Ett år som har varit fyllt med skratt,tårar,glädje, sorg,  problem och lycka. Året har gått extrem fort , min lilla prins korv har blivit stor och det har gått för fort. Men nu väntar med utmaningar, dom säger ju att första året är tuffast. Så nu får vi vänta och se om kommande år blir tuffare eller lättare.


JAG ÄLSKAR DIG XAVI, DU ÄR MITT ALLT !


Kommentarer

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0