update - Exklusivt för er !

                    


1. Pepparkaka + Mögelost = SANT !
Köp hem en riktigt mögelost(INTE kavlis på tub = blääää) Och så köper du Annaspepparkakor. Antingen vanliga eller med apelsinsmak. Sen så skär du en tunn skiva av osten och lägger det på en pepparkaka. Du kommer få en smakupplevelse du ALDRIG varit med om tidigare.
Det är iallafall ett måste i juletid för mig. Och jag rekomenderar det verkligen.
 +

2. Rudolf med röda mulen.
Åk till en riktig renkötts slaktare och köp TORKAT kött. Tips på försäljare= Jul på liseberg har torkat renkött till salut i området "lappland" Så jag rekomenderar att köpa där för att få det på lappisksätt vilket är det äkta sättet.
Sen äter du köttet som det är. Använd en vass kniv(OBS)
Detta låter inte jätte gott men det är som att komma till himlen , kanske inte första gången man äter det men har man ätit det ett par gånger är det omöjligt att sluta äta. YUMMIE !
Ingen jul utan torkat renkött hos fam. Daahl.

                                   

3. Tänd ett ljus och låt det brinna.
Köp hem massa värme ljus och tänd så många som möjligt under kvällen. Du får en uppvärmd lägenhet/ett uppvärmt hus och en mys faktor, och slipper använda så mycket lampor = mindre el förbrukning.
!!OBS!! Glöm inte att släcka ljusen när du lämnar hemmet eller går och lägger dej !

                                              

4. Värmen kommer från insidan.
För att slippa frysa när julkylan kommer så bunkra upp med massor av filtar och kombenera det med tips 3= en ren och skär mysfaktor. Och för dej som har lätt för att frysa(som jag) köp extra tjocka filtar och vira om dej.
Sätt på en go skiva med underbar musik, jag rekomenderar Petter, kanske inte är julmusik för 5 öre. Men jag älskar Petter goa röst och speciellt på julen. I love it !
                                                 

5. Godmat är A&O
Ett riktigt bra och mysigt julbord är ju ett måste på julen. Skinka, Köttbullar, Sill, Ost , Sylta , julvört m.m
Inget jukbord = ingen riktig jul.





SEN ÄR DET JU JULKLAPPARNA MEN DOM BEHÖVER VI INTE ENS NÄMNA , FÖR DET ÄR EN SJÄLVKLARHET !


Synpunkter på listan ? Maila eller Kommentera !

Kommentarer

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0