Lunch/Mellanmåls tips !

Nu ska jag ge er ett litet mat tips, det kan vara bra att ha lite på lager !
Och har även valt att lägga till en ny kategori som jag kallar : Food !
Där tänker jag lägga in alla mina små mat tips !
 
Så här kommer första på invigningen ger jag er tips på:
En snabb lunch/ mellan mål !

Det bu behöver är:
  
     (Frysta hallon)                               (Avocado)                             (Mozzarella)



Gör så här: 

1. Tina upp hallonen i micro, OBS ! Hallonen ska vara varma ! (lägg dom i en djupskål!)
2.  Halvera avocadon och ta ut kärnan, dela på mitten igen och ta bort skalet.
3. Tärna avocadon.
4. Ta ur mozzarellan ur påsen, tärna ! (om fallet är så att du valt mini mozzarella behövs dom inte tärnas!)
5. Lägg Mozzarella bitarna och avocado träningarna snyggt på en tallrik !
6. Ställ den djupatallriken bredvid avocadon och mozzarellan på tallriken.
7. Sockra INTE hallonen, då förstörs det goda,
8. se till att hallonen är VARMA !
9. lägg nu mozarella bitarna i dom varma hallonen och avocadon ska ätas på sidan om!


                                           10. SMAKLIG MÅLTID !

Kommentarer

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0