Konsten att spå i teablad !

Att spå i teblad är en gammal tradition. För dig som vill prova om det fungerar så följer här lite tips.

Brygg te i en kopp genom att lägga teblad direkt i koppen och häll sedan på hett vatten. Låt teet dra i några minuter. Den som ska bli spådd dricker därefter ur allt utom en skedfull vätska på botten.

Vrid sedan koppen snabbt tre varv motsols under stark koncentration på frågan man vill ha svar på. Vänd så koppen upp och ner på tefatet och låt stå en stund. Den som ska spå tar sedan tekoppen i båda händerna och börjar tolka tebladen som sitter på insidan av koppen.

Teblad intill kanten syftar på nära förestående händelser och bladen i botten på koppen är dåliga omen. Blad nära örat rör hemmet och familjen. Blad spridda runt koppen innebär ekonomiskt gynnsamma utsikter, raka linjer tyder på framsteg och cirklar på fullbordande.

Här är exempel på några symboler eller mönster som kan förekomma.

Flygplan - Befordran
Ankare - Framgång
Fågel - Bra utsikter
Kors - Bekymmer
Ansikte - Förändring
Paraply - Skydd
Triangel - Arv
Skepp - Resor
Ring - Äktenskap
Stjärna - Lycklig framtid


                                  
                                                         testa själv ?
                               Jag har inte testat själv, men jag ska göra det helt klart !


Kommentarer

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0