Cajsa & Hanna har varit nyhetsankare !


- Har varit på våran skola idag och gett oss info om dom kommande filmer vi ska göra!
Vi alla har blivit indelade i grupper och i dom grupper ska vi skapa film.
Vi är fyra i varje grupp.
Jag,
Nico,
Hanna,
och
Emma.
Vi blev indelade på ett ganska konstigt sätt, först valde slumpen och då blev det: Jag, Ida , Sara & Simon(tror jag)
sen hade några i dom andra eller i vår grupp klagat på att dom inte var nöjda, och då bytte vi till bordsvis i svenskan.
Jag tycker det var riktigt konstigt, för när vi klagar om andra saker då går det fan inte att ändra på !
Men då gick det visst, aah skolan går mig på närverna !
Det är bara när favorit eleverna klagar som dom ändrar sig. men när dom andra säger något då är det strickt NEJ !
Lärare som favoritiserar sina elever är det VÄRSTA som finns !
Men nu blev det ju bra iallafall !
Så idag fick vi göra en liten nyhets sändning med oss själva som nyhetsankare , jag och Hanna var tillsammans och gjorde "Grobian nytt"
Som blev as ballt :)
Hanna hade världsnyheterna som handlade om mig, och jag hade Ekonomi nyheterna som handlade om Hanna !
Jag ska se om jag kan försöka få tag på våra små nyheter så ska jag ladda upp det i bloggen så ni oxå får se :)
Vi båda passar så himmla bra som nyhetsankare !
Sen ska jag försöka få tag på det bortklippta oxå, vi fick filma om MINST 10 gånger !
Det var 1:13 minuters film och med det bortklippta kanske det blev 5-7 minuter !


Det var riktigt skoj eftersom vi fick använda Macbook dator :D
Så jävla bra är dessa datorer och ni som har en vet ju hur grymma dom är !
Vi fick filma med webbkamerna som test inför den stora filmningen som kommer senare, och bilden var lika bra som en vanlig digital kamera och ljudet, ska vi inte ens tala om !
HARREGUD DET BÄSTA NÅGONSINN! 
Men dom är fruktansvärt dyra :(
Mellan 9.995 - 15.000 någonstans där !
och det har typ inte jag råd med för tillfället!
Men dom är bra så det är säkert värt priset !
Så dyra som dom är och dom från skapande skolan hade minst 20 sycken :O
Hej vi har mycket pengar ;)!
typ....
men det ska bli kul att få filma och redigera ! :) 




Jag har ont i huvudet :(
och har haft det hela dagen och inga värkisar hjälper känns det som, eller jag kanske inte ska säga nått för jag har inte tagit någon !
Smart , men nu måste jag sluta för jag ska äta och ta en värkistabelltis !
HAHAHA !
Vi hörs väll senare ?!
Ska ut med Jasse en stund sen och sen så ska jag jobba  i gården !
Så vi får se om vi hörs senare eller inte !
För jag ska jobba in en halvtimme som jag missa förut i kväll !
Missade den pga. att vi hade en förflyttad lektion !
Så då är det väll lika bra att ta igen det nu om ingen ändå jobbar, kanske ska sätta in mig på den sista halvtimmen oxå. Så vi jobbar 2 timmar i veckan på kvällen i stället för 1,5 timme.
Lika bra att jobba lite extra behöver både pengar och tid !
Så vi får väll se.
Men hinner nog blogga efter maten!
Om vi har tur :)


                                                          Puss så länge !

Kommentarer

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0