update - dag 2 med valp

Hejsan.

äntligen en fri stund , Xavi ligger bakom mig och sover så jag passar på att blogga, det är verkligen spring ut och in hela tiden men kul är det.
I natt kl. 01:50 så väkte han mig och ville ut och kissa, vi gick ut och gick in igen då blev det ett jäkla liv för han ville inte vara i valphagen så jag släpte lös han på golvet och då sprang han mot dörren så jag antog att han inte uträttat sina behov till fullo så jag tog på mig igen och gick ut, när vi kom ut satte han sig ner och titta på mig sen la han sig ner i det blöta gräset och somnade.
Och där fick han ligga, nää jag bara skojja, jag lyfte upp honom och gick in igen, torkade tassarna små och släpte in honom i valphagen denna gången gick det bättre, för han kände väll sig tryggare antar jag.
Sen la han sig ner och så gick jag och släckte lampan och det var ju inte bra för då blev det ju bäck svart så då såg han inget och såg ju inte mig heller så då började han gråta. men jag stack in handen till honom och då lugnade han ner sig.
Sen precis när jag höll på att somna då drog han i gång en brottningsmatch med filten och höll på i kanske 45 minuter. HAHAHAHA han var så söt där han låg och brottades med filten tuggbenet och tidningarna.

Sen kl. 06:07 var det dax att gå upp igen, då var det bara ta på sig kläderna och gå ut, han kissade satte sig och mös i solen lite och sen bajsade han och självklart hade jag glömt bajspåse inne så jagfick springa upp och hämta och gå ut igen, han kissade och vi gick runt lite sen gick vi in, och han ville ju inte vara i valphagen så han fick ligga och tugga på sin leksaks gris medans jag vilade. Sen gick vi ut till mamma vid halv sju, och han kissade vid ballkongdörren och så gav mamma honom mat och gick ut med honom. Så då passade jag på att sova och jag sov till klockan 10.
Det var riktigt gött, sen gick vi ut och lekte lite och kissade sen vid 12 skulle han äta men vägrade så nu har man matvägrat 3 måltider. Så vi gick och la oss mamma sa att han kankse var för trött för att äta, så sov vi i två och en halv timme sen gick vi ut och bajsa och kissa, och sen tog vi lite koppel träning, vilket gick hyfsat , när han har vaknat nu ska vi gå ut och kissa och så ska vi koppel träna igen för det behövs.


Det är väldigt lustigt med folk. Folk som ALDRIG pratat med en förut pratar helt plötsligt med mig och min familj nu när Xavi är här , hund folk som en kille med en svart pudel har bott här i snart två år har ALDRIG hälsat och nu när vi har valpen då pratar han med oss som om vi vore bästa vänner med familjen. Knepiga människor. Jag menar man ska väll kunna prata med sina grannar även fast man inte har en gullig valp?

Nu ska jag ladda över lite bilder från i dag och igår och ladda upp dom på här på bloggen och på facebook. :)







                                                                                                                

Kommentarer

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0