The New Movie...

Avatar är en kommande amerikansk sci-fi-film regisserad och producerad av filmskaparen James Cameron och väntas ha premiär den 18 december 2009. Filmen spelas in med ny banbrytande 3D-teknik som Cameron själv har varit med och designat. Avatar är den första 20th Century Fox film som innehåller den nya 20th Century Fox logo animerade av Blue Sky Studios, skaparen av Ice Age. Med en budget på cirka 237 miljoner dollar kommer filmen bli världens fjärde dyraste film genom tiderna

Detta är James Camerons första långfilm sen filmen Titanic från 1997. Filmens första trailer kunde ses online från den 20 augusti 2009

Filmens handling utspelar sig runt 2100-talet och kretsar kring en tidigare marinkårssoldat från jorden, den delvis förlamade Jake Sully (Sam Worthington). Jake blir bosatt på planeten Pandora vars luft inte är andningsbar för människor. Planeten är bebodd av den utomjordiska rasen Na’vi. Na’vis är en ras som liknar människor, men med svansar, blå hud och en längd på tre meter. Jake blir inkallad till Avatar-programmet som gör det möjligt för honom att gå. Programmet gör honom till en Avatar som är namnet på Na’vis form som gör att han liknar en av dem.

Människorna är på Pandora för att söka efter värdefulla mineraler som kan göra Jake till en hel människa. Men Na’vi släpper ut sina krigare för att försvara sin existens.

Jake skickas djupt in i Pandoras djungler som scout för de soldater som kommer att följa. Där möter Jake många av Pandoras skönheter och faror. Där möter han också en ung Na'vi-hona, Neytiri (Zoë Saldaña), vars skönhet endast motsvaras av hennes grymhet i strid.

Jake blir kär i Neytiri. Men Jake är fångad mellan jordens militär-industriella styrkor och Na'vis. Jake måste välja sida i en episk strid som kommer att avgöra ödet för en hel värld.


Bilder:

Jag ÄLSKAR deras ögon, så vackra ;O


Han är lite läskig, om jag ska vara ärlig ;S


Filmen är 3D  och det gör den värd att se!

Någon mer än jag som skall se den? =)
Jag gillar INTE acion filmer men denna verkar SKIIT bra!
18 december har den som sagt premiär! Kanske skall ta och boka biljetter redan nu ? =) Det är trotsallt bara 10 dagar kvar ju!!

(Fakta tagen från Wikipedia & Bilder från google, bilden längst ner har jag redigerat namnet på! för det stog Avatar på grekiska , såg de ut som?!)

Vad tycker ni om filmen? Hur verkar den vara? Är det en hiss eller en diss?? Jag hissar den iallafall! men jag vill veta vad ni tycker!

xoxo/Cajsa.


Kommentarer
Postat av: Din älskling simon ;)

vi kan se den ;) <3

2009-12-10 @ 18:15:33

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0