Frossa i nagellack !






Mina favoriter på depends hemsida. Kostar 25:- styck och kan hittas lite över allt: H&M, Cubus, Lindex, Kapphal m.fl.
Dessa lacker skulle jag inte ha något emot att att ha i min nagellacks låda ! Som tyvärr är nästan tom för tillfället. Eftersom jag har rensat och slängt/gett bort lack som jag inte använt på 700 år  ! Men vissa färger saknar man ju!

Här har vi ett litet tips till er med sköra och umtåliga naglar:

Depends stärkande nagelserum. Jag har detta lack! Jag har ALLTID haft jätte sköra naglar pga. bitandet på dom och rivandet på dom ! Och alla lösnaglar ska vi inte ens prata om !
Så mina naglar fick aldrig chansen att ta det lungt och växa i lugn och ro !
Så betämde jag mig för att börja ta hand om mina naglar slänga alla lösnaglar och sluta bita och riva av dom ! Då sa mamma att jag skulle testa detta för att få starkare naglar. Och då gjorde jag det ! naglarna blev stenhårda och jätte friska ! Man ser att naglarna mår bra av det lacket !

För bästa resultat gör följande:
1. Tvätta händer och naglar noga med tvål och ljumet vatten !(fila ner naglarna om det behövs innan du tvättar dom!)
2. Torka händerna noga. (men överdriv inte !) låt händerna vara lite fuktiga.
3. Dra ner nagelbanden.
4. Ta lite barnolja och lägg i handflatan. Smörj in händerna och naglarna JÄTTE noga! Ta någon extra minut och smörj in naglarna lite extra !(OBS ! OBS! TVÄTTA INTE AV OLJAN!)
5: Låt oljan sitta kvar , vänta ett par timmar (gör gärna detta innan du går och lägger dej, för då har naglarna chans att ta in all näring i oljan ordenklig)
6. Så fort du vaknar nästa dag, skölj av händerna lite lätt (låt luft torka)
7. Lägg på nagelserumet, låt torka !
Gör detta ett par gånger i månaden och vips så har du starka friska naglar !


jag har gjort denna precessen kanske 3 gånger och mina naglar är helt underbara ! Så detta är värt att testa för er som har sköra naglar, men även för er som har starka naglar men bara vill ge naglarna en extra belöning !

xoxo/Cajsa.

Kommentarer

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0