Beach Vollyboll!

Hej hej!
Så ni har hittat tillbaka hit?

Min dag har varit lite knas! I morse mådde jag inte alls bra, jag hade ont i halsen, illa mående, & mag problem om ni förstår?
Sen i skolan som började kl. 08:00 hittade jag inte mitt spanksa provs papper :S Så jag fick be om ett nytt.
Sen Hade vi 1h 35 m Matte, inte speciellt populärt. Sen hade vi 40 m bild. Som är jätte roligt!!
Sen var det Bamba korv stroganoff & ris, som vi fick för inte alls så länge sedan. Fattar inte riktigt hur dom lägger upp maten??
Sen jobbade jag 1 h i Cafèt, Ganska kul, men inte roligt att jobba själv ganska stressigt på dagarna. Rovia är sjuk, så jag fick ta 1h passet själv. Sen var det "handledar tid" Då fick vi lite info om allt möjligt, om ombyggnaden av skolan till nästa höst termin & lite annat. 2 skolor ska bli 1. Eklanda ska slås i hop med oss på Lindhaga. Så vi ska få byta namn på skola oxå. Stubbåkers skolan, hade passa perfekt eftersom skolan ligger på Stubbåkersgatan.
Sen tog jag & Hanna bussen till NRJ Hallen, där vi spelar beach vollyboll på Onsdagar. Men som synd va så kunde jag inte vara med i dag eftersom jag inte mår så speciellt bra :( Så vi satte oss och pluggade spanska istället.
Sen åkte vi hem. Missade första bussen eftersom det var frost på hela buss kuren så buss chauffören såg oss inte, så de var taskigt läge. Sen så tog det 20 minuter så kom nästa buss, så när jag kom hem så åt jag lite tacos som blev över från i förrgår , sen gjorde jag i ordning lite här hemma, sen satte jag mig & pluggade Spanksa. Vi har spanska prov i morgon :O
62 glosor!
& verben : Ser, Tener & Estar. OMG jag kommer aldrig lära mig dom, det är jätte svårt. Och lite stressad blir man allt när läraren står och säger: Klarar ni inte dessa verben får ni inte godkänt i 7:an, man når inte målen om man inte kan dessa verben. Och jag menar 7:an är snart slut? Okej det är hela vårterminen kvar, men ändå?


Snart är det julafton!! Bara 22 dagar kvar. Har ni köpt alla julklappar än? Eller har ni inte ens börjat shoppa julklappar?? Jag har inte börjat. Men jag vet vad jag skall köpa :) Skulle köpt julklappar till familjen i dag, när jag skulle in till stan med Storasystern, men hon blev sjuk :( så vi får ta det en annan gång.
Har ni några tips på vad man kan köpa till: Mamma, Pappa, bror(7 år) Storasyster(22 & 24 år) ? Skulle bli jätte glad om ni kom med era julklapps tips :)
& föresten? Vart ska ni fira jul i år? Hemma, hos släkten, med flick/pojkvännen, kompisar? Jag ska fira med familjen & en kompis, Som alltid  :)



Nu måste jag fortsätta plugga spanska! Vi hörs senare!

xoxo/Cajsa

Kommentarer

Lämna tassavtryck här♥:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (bara jag som ser)

Har du blogg? Lämna gärna bloggadressen så jag kan svara på din kommentar:

Skriv ner det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0